یک جدال سنگین S3 Vs One X

تبلیغات

یک جدال سنگین S3 Vs One X

 

یک جدال سنگین S3 Vs One X

 

galaxy S III vs HTC One X copy یک جدال سنگین  S3 Vs One X

شرکت سامسونگ نیز پس از یک تاخیر چندین ماهه با اسمارت‌فون جدید خود موسوم به Galaxy S III به عرصه رقابت چهار هسته‌ای در مقابل تک رقیبی همچون HTC One X قدم گذاشت؛ Galaxy S III علاوه بر پردازنده از شباهت‌های فراوان دیگری نیز با One X برخوردار است که مطمئنا در آینده رقابت تنگاتنگی را مابین این دو مدل جدید ایجاد می‌کند.

 

همچنین در ایران پس از گذشت حدود ۴۰ روز از معرفی جهانی نسل سوم گوشی Galaxy، هفته گذشته samsung به‌طور رسمی این گوشی را در کشور عزیزمان معرفی کرد. در این کنفرانس که با حضور خبرنگاران و وبلاگ‌نویسان حوزه فناوری برگزار شد، آقای پارک، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ در ایران، ضمن اشاره به برخی ویژگی‌های این گوشی، عنوان کرد که سامسونگ تلاش کرده تا آخرین گوشی تولید شده خود را با الهام از طبیعت و انسان طراحی نماید.

سوم می ۲۰۱۲ زمان مهمی برای طرفداران و خریداران برند سامسونگ بود زمانی که بالاخره پس از حدس و گمان‌های بسیار سومین نسل خانواده‌ Galaxy های این شرکت جامه واقعیت به تن کرد و با مشخصاتی که تقریبا همگی آن‌ها پیش از ارائه رسمی دستگاه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود تحسین همگان را برانگیخت؛ I9300 Galaxy S III نه تنها در بخش پردازش، در کنار HTC One X بعنوان تنها چهار هسته‌ای فعلی موجود در بازار قرار گرفت بلکه در بسیاری دیگر از جنبه‌ها حداقل بروی کاغد از حریف تایوانی خود نیز تا حدی عبور کرد.

1 2 یک جدال سنگین  S3 Vs One X

ابعاد Galaxy S III برابر با ۸٫۶×۷۰٫۶×۱۳۶٫۶ میلیمتر است که در مقایسه با One X با ابعاد ۸٫۹×۶۹٫۹×۱۳۴٫۴ میلیمتر بجز در قطر در سایر موارد اندکی بزرگتر به نظر می‌رسد. وزن این دو مدل اما کاملا به یکدیگر نزدیک و هر دو در حدود ۱۳۰ گرم است. بدنه I9300 بطور کامل با پلاستیک نسبتا براقی ساخته شده که ظاهرا مقامت چندانی در برابر اثرات انگشت از خود نشان نمی‌دهد. در دیگر سو بدنه پلی‌کربنات One X با طراحی یک‌دست Unibody به چشم می‌خورد که نگفته پیداست که از لحاظ کیفیت ساخت و استحکام در کلاس کاملا بالاتری در قیاس با Galaxy S III قرار دارد.

دوربین هر دو مدل ۸ مگاپیکسلی با یک فلش LED و امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰p با ۳۰ فریم در ثانیه است از جمله امکانات مشترک این دو دوربین باید به قابلیت عکاسی در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین دوم I9300 یک نمونه ۱٫۹ مگاپیکسلی و دوربین دوم One X یک نمونه ۱٫۳ مگاپیکسلی ست نکته مشترک این دو دوربین نیز توانائی فیلمبرداری ۷۲۰p است که جذابیت تازه‌ای به مقوله تصویربرداری از خود می‌بخشد.

صفحه‌نمایش I9300 یک نمونه ۴٫۸ اینچی با وضوح HD یا ۱۲۸۰ * ۷۲۰ پیکسلی ست که در کمال تعجب با فناوری قدیمی‌ Super AMOLED که در نسل اول Galaxy S مورد استفاده قرار گرفته بود ساخته شده است این تصمیم سامسونگ به احتمال قریب به یقین برای حفظ بازار کنونی Galaxy S II با صفحه‌نمایش مدرن Super AMOLED Plus اتخاذ شده است. فناوری Super AMOLED با اینکه در مسائلی همچون زاویه دید و کنتراست بر رقبای TFT خود برتری دارد اما در دنیای واقعی به دلیل روشنائی کم‌تر و اختصاص تنها دو زیر پیکسل به هر پیکسل (PenTile Matrix) از رقبای کلاسیک RGB و فناوری Super AMOLED Plus حاضر در Galaxy S II عملکرد ضعیف‌تری را نشان می‌دهد.

1 1 یک جدال سنگین  S3 Vs One X

در دیگر سوی این رقابت صفحه‌نمایش One X با ابعاد ۴٫۷ اینچ و وضوح ۱۲۸۰ * ۷۲۰ پیکسل قرار دارد که از فناوری ساخت Super IPS LCD2 در ساخت آن استفاده شده است این پنل را بدون شک می‌توان برترین نمونه در کلاس LCD ها قلمداد نمود چرا که نه تنها با فشردگی پیکسلی ۳۱۲ppi از جمله Sharp ترین نمونه‌ها در این رده محسوب می‌شود بلکه کیفیت تصاویر، میزان کنتراست، بازتولید رنگ‌ها، روشنائی تصویر و زوایای دید همگی در سطح ایده‌آلی در این پنل قرار دارند. عملکرد این قسمت در نور مستقیم خورشید نیز با اینکه نسبت به دیگر HTC ها بسیار مناسب است اما در مقایسه با برترین‌های این رده در جایگاه پائین‌تر جای خواهد گرفت. پوشش صفحه‌نمایش در این مدل از نوع معمول Gorilla Glass است.

چیپ‌ست پردازشی I9300 از نوع Exynos 4212 Quad با چهار هسته پردازشی ARM Cortex-A9 است. سرعت این پردازش‌گر گرافیکی بر پایه حدس و گمان‌ها در حدود ۴۰۰ مگاهرتز است که در صورت صحت ۵۰ درصد بیشتر از سرعت نمونه مشابه در Galaxy S II خواهد بود. حافظه RAM این مدل ۱ گیگابایت است. در سوی دیگر، One X از چیپ‌ست پردازشی Nvidia Tegra 3 مبتنی بر چهار هسته پردازشی ARM Cortex-A9 که از تکنولوژی به نسبت قدیمی‌تری در قیاس با حریف کُره‌ای خود برخوردار است. حافظه RAM استفاده شده در One X نیز همان ۱ گیگابایت است. در این بخش بدلیل شباهت‌های فراوان هر دو مدل همچون استفاده از پردازنده‌های چهار هسته‌ای، ۱ گیگابایت حافظه RAM، وضوح یکسان صفحه‌نمایش و استفاده از یک ورژن نسبتا مشترک اندروید نتایج بنچ‌مارک‌های مقایسه‌ای بین این دو مدل معیار روشنی از کیفیت ساختار پردازشی و گرافیکی این دو بدست خواهد داد.

بنچ‌مارک گرافیکی GLBenchmark یکی دیگر از تست‌های مقایسه‌ای معروف در این زمینه است که نه تنها بار دیگر در این مورد نیز Galaxy S III از One X کاملا پیشی می‌گیرد بلکه در این مورد خاص، این مدل از بهترین نمونه در این زمینه یعنی iPhone 4S که تا مدتها رقیبی برای آن وجود نداشت نیز گذر می‌کند؛ Galaxy S III در تست GLBenchmark 2.1 به رقم افسانه‌ای ۱۰۳ فریم در هر ثانیه دست یافته است که از One X با ۶۳ و iPhone 4S با ۷۳ فریم به راحتی عبور می‌کند.

انتخاب با شما…………….





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.